Vragen?


Mocht je hier je vraag niet vinden of is er iets onduidelijk, aarzel dan niet om ons even te bellen op telefoonnummer 0294-454511.

Nieuwe shoppers

Ik heb mij pas aangemeld als mystery guest. Waarom staat mijn account op gedeactiveerd?
Pas als je bent geslaagd voor het proefbezoek ontvang je per e-mail een link om je definitief in te schrijven. Daarna kun je aan de slag als mystery guest!

Is mystery shoppen een fulltime of parttime baan?
Als mystery shopper kom je niet bij ons in dienst (er is geen arbeidsverhouding) en bepaal je zelf hoeveel, wanneer en waar je de opdrachten uit wilt voeren.

Ben ik verplicht om een opdracht aan te nemen?
Nee, als mystery guest ben je niet verplicht om een minimaal aantal uren per week of maand te werken. Het is aan jou om je aan te melden voor de opdrachten die je leuk vindt.

Betalingen

Wanneer krijg ik betaald?
De door jou uitgevoerde opdracht zal doorgaans binnen drie weken na uitvoering worden betaald. Mocht er een betaling uitblijven of er iets niet kloppen neem dan contact op met administratie@mystery-review.nl of bel 0294-454511. Onze administratie helpt je graag verder.

Wijziging bankrekening?
Vergeet dit dan niet te melden bij onze administratie: administratie@mystery-review.nl.

Wat is de vergoeding? 
De financiële vergoeding verschilt per opdracht. Voordat jij je opgeeft voor een opdracht, kun je zien welke vergoeding wij verstrekken. Je kunt dus op dat moment bepalen of je de vergoeding passend vindt en de opdracht wel of niet wilt uitvoeren. 

Ontvang ik een contract? 
Nee, je ontvangt geen contract want er is geen arbeidsverhouding tussen Mystery Review en een mystery shopper. 

Krijg ik een jaaropgave?
Nee, je krijgt geen jaaropgave. Wel krijg je in januari een IB47-formulier van ons met de totale vergoeding die wij het voorafgaande jaar aan jou hebben uitgekeerd. Dit is één bedrag, bestaande uit de inkomsten en alle gedeclareerde kosten. Je krijgt geen gespecificeerd overzicht. Dit dien je zelf bij te houden. Dit betekent dus ook dat Mystery Review de vergoedingen bruto uitbetaalt en je zelf verantwoordelijk bent voor de afdracht van de mogelijk verschuldigde inkomstenbelasting, premie volksverzekeringen en de inkomensafhankelijke premie Zorgverzekeringswet.

Van de Belastingdienst ontvang je het verzoek tot aangifte inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. In die aangifte kun je eventuele kosten (bijvoorbeeld aankoopkosten, reiskosten, parkeerkosten, portokosten e.a.a.) die je hebt gemaakt in aftrek brengen (met inachtneming van fiscale wet- en regelgeving). Je mag € 0,19 per gereden kilometer opvoeren als reiskosten. Hou er daarbij wel rekening mee dat je op verzoek van de Belastingdienst moet kunnen aantonen dat je in aftrek gebrachte kosten ook echt gemaakt hebt. Bewaar dus alle bonnetjes goed. 

Moet ik de verdiensten opgeven bij de Belastingdienst? 
Ja, je geeft de vergoedingen op bij de Belastingdienst. Het kan zijn dat het bedrag dat je hebt verdiend te laag is om belasting over te moeten betalen, maar de hoogte van dit bedrag is per persoon verschillend. We raden je aan om je hierover goed te laten informeren bij de Belastingdienst of je financieel adviseur.

Dien ik een aankoop te doen?
Het verschilt per opdracht of je iets dient te kopen of niet. We vertellen altijd voordat jij je aanmeldt of dit het geval is of niet en wat je van ons vergoed krijgt. In het geval de aankoop naar ons terug gestuurd dient te worden krijg je vanzelfsprekend je verzendkosten vergoed. Natuurlijk bewaar je altijd het verzendbewijs en een (kopie) van de aankoop bon.