Van beleving naar veiligheid

Al jaren zijn wij met onze hospitality en retail klanten bezig om inzage te verschaffen in de echte gast- of klantbeleving. In de overtuiging dat medewerkers de beleving maken of breken met hun gedrag, zijn onze onderzoeken vooral gericht geweest op het bepalen van het gewenste gedrag binnen het DNA van de klant en het effect van gedrag van medewerkers op de ervaring van de gast of klant.

In de afgelopen weken is er door het coronavirus veel gebeurd. Restaurants, hotels en winkels zijn gesloten. De winkels die nog open zijn hebben strikte veiligheidsvoorschriften. Dit brengt een hele andere emotie teweeg bij de consument. Vanzelfsprekend vinden we het nog fijn om goed geholpen te worden door een betrokken medewerker, maar er ligt ineens een drempel voor, een hygiëne voorwaarde. Wil de consument überhaupt naar een winkel of restaurant gaan, moet hij het gevoel hebben dat het veilig is. De ondernemer moet er alles aan hebben gedaan om de hygiëne op orde te hebben, voordat de consument besluit ergens naartoe te gaan. Eigenlijk zijn we met z’n allen een stapje terug gegaan in de piramide van Maslov. Ik zou dan ook alle ondernemers willen oproepen hier goed aandacht voor te hebben, voordat zij de deuren weer openen. Het is randvoorwaardelijk voor het weer succesvol opstarten. Wij helpen jullie graag bij het monitoren of alle hygiëne maatregelen op orde zijn, met een korte, regelmatige hygiëne audit. Hangen alle uitingen over 1,5 meter afstand houden op de juiste plek, is er toegangscontrole, worden de winkelwagentjes gereinigd, staat er handsanitiser voor de klant, staan de terrastafels op voldoende afstand van elkaar of werken de medewerkers met handschoenen, etc.? Een korte check geeft u de zekerheid dat u weer kunt excelleren in waar u echt goed in bent.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *