Zorg dat uw medewerkers stralen als nooit tevoren!

And the winner is…..online of offline?

Een echte winnaar kan je niet aanwijzen, maar feit blijft dat klanten zowel on- als offline goede service verwachten: vriendelijkheid en gemak. En uiteraard beleving. Echter, de beleving is de kers op de slagroomtaart. Oprechte vriendelijkheid en gemak vormen hiervoor in mijn beleving de basis. Als dat ontbreekt op de winkelvloer, ben je verloren.

“Nederlanders kopen nog steeds liever in winkel dan online”-”- Adformatie – 23 mei 2017
“Meer Nederlanders shoppen online”- CBS – 14 juni 2016
“Het hoogtepunt van puur online kopen is voorbij. Wil een klant iets kopen, dan combineert hij online winkelen met offline winkelen. Cross channel retail heeft de toekomst, voorspellen ABN AMRO en CBW Mitex.”– website MKB servicedesk

In een artikel van shoppermarketingupdate staat dat “elke 1% groei in dwell time 1,3% extra omzet oplevert”. Dat wil ik best aannemen, maar mijns inziens is dit alleen het geval wanneer een klant op een vriendelijke manier wordt geholpen. Uiteraard helpt het ook als het een feestje is om in de winkel te zijn omdat het er fantastisch uitziet, maar dan nog steeds zorgt het gedrag van de medewerkers ervoor of iemand daadwerkelijk meer gaat uitgeven en fan blijft óf wordt van je product. Daar ben ik van overtuigd.

Dus zorg met het oog op de topdrukte in de maanden die voor ons liggen, dat uw medewerkers (zowel on- als offline) stralen als nooit tevoren en uw klanten echt van dienst willen zijn.

Op de valreep van dit jaar nog inzicht verkrijgen? Of vanaf het nieuwe jaar met regelmaat de oprechte beleving van uw klanten meten?

Dat kan. Wij helpen u graag!

Voor meer informatie neem contact op met Carlo van den Berg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *