Mystery Shopping iets voor jou?

Wat doen wij?
Mystery Review zorgt met enthousiaste mystery shoppers (ook wel mystery guests genoemd) ervoor dat bedrijven inzicht krijgen in hoe hun klanten hun diensten ervaren en kunnen zij door middel van de terugkoppeling van de inspirerende rapporten samen met hun medewerk(st)ers groeien in klantgerichtheid. De mystery shopper is hierbij heel belangrijk, omdat zij uw ogen en oren zijn.

Wie is die mystery shopper?
De mystery shopper dat ben jij en dat ben ik. Dat wil zeggen dat iedere consument, gast of klant een mystery shopper kan zijn. Het enige verschil is dat een mystery shopper na een bezoek een uitgebreide rapportage schrijft over zijn/haar ervaringen. Of dit nu een café, hotel, winkel, autodealer of tankstation bezoek is, je bent altijd een gewone klant of gast, maar kijkt net met een extra (positief) kritische blik om je heen.

Wat is mystery shopping?
Als mystery shopper bezoek of bel je een locatie op een vooraf afgesproken datum. Meestal kan je zelf aangeven wanneer je bezoeken gaat doen, ook weekenden en avonden behoren tot de mogelijkheden. Soms werkt de shopper met een specifiek scenario, waarmee bijvoorbeeld de kennis van een medewerk(st)er wordt getest. Ook observeer je de sfeer en uitstraling binnen het bedrijf. Na het bezoek vul je zo snel mogelijk je bevindingen online in de vragenlijst in. Bij het invullen houd je er rekening mee dat je feedback toepasbare handvatten geeft voor de locatie om er direct mee aan de slag te gaan.

Je bent geschikt als mystery shopper als je:

  • in staat bent kritisch te kijken naar producten en dienstverlening
  • jouw ervaringen zo kunt beschrijven dat ze een handvat bieden voor de ondernemer
  • de Nederlandse taal goed beheerst

Hoe word je mystery shopper?
Om ervoor te zorgen dat onze opdrachtgevers uitstekende feedback krijgen, vragen wij je voordat je bij ons aan de slag kunt om een proefbezoek uit te voeren. Hierdoor krijg jij natuurlijk ook een idee wat mystery shopping inhoudt. Belangrijk is dat je beeldend kunt schrijven, consistent bent in je antwoorden en eventuele toelichting en natuurlijk de Nederlandse taal beheerst. Met elkaar zorgen wij ervoor dat Nederland een stuk leuker wordt!

Ben je enthousiast en zou je jezelf in willen schrijven als mystery shopper? Klik dan hier om je in te schrijven. Bij vragen kan je mailen naar info@mystery-review.nl of bellen naar 0294 454 511.

Geschreven door Marije Meyboom (Senior projectmanager)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *