Supermarkten; van schaarste naar hygiëne

De evolutie van supermarkten in deze crisissituatie is mooi om te zien. Waarbij er bij de consument eerst een angst om schaarste was waarmee we de supermarkten met een logistieke uitdaging opzadelden, zijn we nu gekomen in een periode van toegangsrestrictie.

Effect Corona op klantgerichtheid

Ook in tijden van Corona moet je soms de deur uit voor de noodzakelijke boodschappen. Overal waar je komt, kun je niet om alle maatregelen heen die winkeliers treffen om het corona-virus ‘onder controle’ te houden. De meest bekende is wel de 1,5 meter afstand.

De relatie tussen hamsteren en klantgerichtheid

De afgelopen dagen waren de schappen van de supermarkten aan het eind van de dag nagenoeg leeg. De Corona ontwikkelingen brengen onzekerheid en dat betekent blijkbaar extra boodschappen in huis halen. “Je weet maar nooit”, zo lijken veel mensen te denken. Asociaal Onze minister-president meldde dat het niet alleen onnodig was om te hamsteren, maar ook asociaal. En hij heeft…

Mystery Review lanceert webshop

Mystery Review lanceert een uniek product in Nederland; een webshop waarbij mystery visits ingekocht kunnen worden zonder langdurige voorbereiding en opstartkosten, specifiek voor de horeca en fastservice branche. Carlo van den Berg van Mystery Review geeft aan: we merken dat veel ondernemers in de horeca en fastservice op een snelle manier inzicht willen krijgen in de kwaliteit en kansen van…

Winnaars Dutch Retail Storytelling Awards 2019 bekend

Zondag 20 januari zijn de winnaars bekend gemaakt van de Dutch Retail Storytelling Awards 2019 tijdens de Modefabriek winter. Aline Fashion te Burgum, ADD/DEPT te Panningen, KOKOTOKO te Groningen, De Garage te Harderwijk, LEEF te Meppel en Lincherie te Amsterdam winnen de “Dutch Retail Storytelling Awards 2019” voor respectievelijk Women, Men, Denim, Leather & Shoes, Kleine Zelfstandigen en Bodyfashion. Dit…

Pakketje niet altijd een pretje

Online shoppen én retourneren is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld. Wat je vroeger had met je postbode of de SRV-man, heb je tegenwoordig met de chauffeur van de bezorgservice. Stuk voor stuk aardige mensen, die je regelmatig door je straat ziet rijden. Sterker nog, als de bus voor je deur stopt hoop je dat hij of zij naar…

You never get a second chance to make a last impression

De eerste keer iemand ontmoeten of een bedrijf binnenstappen bepaalt de beeldvorming over een persoon of het bedrijf en dat eerste gevoel blijft vaak overheersen. In onder andere de dienstverlenende sectoren is men continu bezig met het optimaliseren van deze eerste indruk. Op allerlei manieren wordt bedacht hoe de klant tijdens zijn of haar klantenreis kan worden geïmponeerd met een…

Transparantie is een groot goed bij onderzoek

Herkent u dat gevoel dat onderzoek soms voelt als controle? Stap voor stap worden alle punten langsgegaan om zaken te checken op misstanden. Of is onderzoek toch iets anders? Bij de juiste opzet van een onderzoek en een heldere communicatie naar de medewerkers hoeft dit niet het geval te zijn. Regelmatig wordt bij kwalitatief onderzoek gekeken naar het functioneren van…

Meten is weten en leidt tot goud

De afgelopen winter kon de Nederlandse vlag in de toppen, want de bronzen, zilveren en veel gouden medailles werden regelmatig omgehangen bij de Nederlandse Olympische sporters en dan met name bij de schaatsers. Maar hoe komt dat toch? Uiteraard liggen hier tal van dingen aan ten grondslag, maar een van de opmerkelijkste in mijn beleving is toch wel een van de schaatstrainers, Jac Orie.  

Waarom juist Mystery Shoppers: alleen menselijke onderzoekers hebben inlevingsvermogen en ervaring

In de vorige blog Mystery Shopping als onderzoeksmethodiek heeft u gelezen over de waarde van Mystery Shoppers. Deze onderzoeksmethode is een belangrijk middel om uw customer service te verbeteren. De Mystery Shopper is geweest. En nu? Methodologie en kwaliteitseisen De kwaliteitseisen volgen in eerste instantie de algemene eisen voor empirisch onderzoek. Het gaat hierbij in de eerste plaats om het identificeren…